Na čo si dať pozor pri optimalizácii vášho webu
Keď chcete byť v online biznise úspešný a neživiť v sebe slepú dôveru v lepšie
zajtrajšky, dobré zvládnuté SEO je základ. Neplatí však, že akékoľvek SEO je lepšie ako
žiadne. Rovnako ako sa mylne niekedy nazdávame, že aj zlá reklama je reklama. Pri
zanedbanej optimalizácii môže trvať až niekoľko mesiacov, kým sa váš web znova presadí v
organickom vyhľadávaní. Na čo teda myslieť pri optimalizácii vášho webu?
Berme do úvahy, že zákazník zvyčajne nevie, čo všetko je potrebné spraviť s jeho webom,
prípadne sa sám seba pýta – prečo vôbec potrebujem SEO optimalizáciu?. Aby ste nekupovali
mačku vo vreci a nevyhadzovali stovky eur do vzduchu, odporúčame venovať pár desiatok
minút základnej príručke SEO . Nespraví z vás odborníka, ale pomôže vám pochopiť
podstatu, a tým vás zároveň navedie k tomu, ako rozpoznať nekvalitné SEO ponuky.
Dnes je na internete nepreberné množstvo ľudí venujúcich sa SEO oblasti. Pravda, cieľom
každého z nich je maximálne uspokojiť klienta a dosiahnuť čo najvyššie umiestnenie jeho
webu vo vyhľadávačoch. Ak je však na trhu napríklad XY e-shopov venujúcich sa kozmetike
alebo podobná množina realitných maklérov, je nemožné dostať na najlepšie pozície
všetkých. Zabudnite na sľuby o rýchlych a jedinečných výsledkoch SEO optimalizácie!
Dôverujte tým, ktorí ozaj vedia ako vám priniesť návštevníkov prostredníctvom
organických, neplatených výsledkov.
Budovanie SEO
Budovanie SEO je dlhodobý proces, no jeho výsledok stojí za to. Pri jeho nastavovaní treba
myslieť rovnako na obidve jeho časti – On Page a Off Page optimalizáciu. Niečo, ako keď sa
chcete nielen dobre cítiť, ale aj vyzerať navonok.
• On Page zahŕňa techniky, ktoré priamo súvisia s kvalitatívnym vylepšením vašej
stránky (tituly stránok, použitie kľúčových slov, obrázok SEO…).
• Off Page pozostáva z akcií, ktoré treba vykonať mimo vášho webu, aby ste
zlepšili svoje hodnotenie organického vyhľadávania (spätné odkazy na váš web,
spätné linky…). Inak povedané, vaša stránka musí rezonovať.
Keď sa už rozhodnete niekomu zveriť svoj web, na začiatku celého procesu treba zodpovedať
hlavné otázky na oboch stranách. Vás ako zákazníka by malo v prvom rade zaujímať aké má
agentúra (freelancer) skúsenosti a aké má referencie? Ako často budete dostávať report o
nových aktivitách? Kedy môžete na základe skúseností druhej strany očakávať „prvé
lastovičky“, a teda výsledky spolupráce?
Na druhej strane by sa mal SEO odborník pýtať – Aké sú očakávania a ciele? Aké KPI
chceme dosiahnuť a za akú dobu? V tejto fáze rozhovoru (s)pozná zákazník prvýkrát
skúsenosť a fortieľ osoby, ktorá mu má optimalizovať jeho web. Očakávania sa môžu výrazne
líšiť, ale dobrý SEO konzultant dosahuje výsledky vďaka tomu, že aktívne komunikuje so
zákazníkom, pravidelne a kvalitne analyzuje dosiahnuté výsledky a pozná obsahovú
stratégiu.
SEO nemusí byť strašiakom, ale výzvou. Úspešne prechádzať postupnými krokmi celého
procesu, od úvodného zadania a komunikácie až po sledovanie prvých výsledkov v podobe
zvyšovania konverzie. Napíšte nám a radi vás týmto procesom prevedieme.