Ako vás ovplyvňuje skóre kvality? Je to jeden zo spôsobov, ktorým môžete hodnotiť vašu úspešnosť. Zaujímavosť vašej cieľovej stránky zaistíte, ak na ňu budete odkazovať relevantnou reklamou s platbou za kliknutie (PPC). Aby bola stránka pre zákazníka interakčná a zožala úspech, potrebuje spĺňať zopár podstatných parametrov.
Systém, ktorý hodnotí relevantnosť reklám, využívajú mnohé siete, medzi ktoré patrí určite aj Facebook, Twitter alebo Google. Váš cieľ ako koncového zákazníka je jasný – zníženie nákladov za danú reklamu. Vyššia relevantnosť reklamy dosahuje skvelé výsledky, ako sú zvýšenie jej pozície, dosiahnutie viacerých kliknutí a v lepšom prípade aj nárast obchodov.
V článku sa dočítate, prečo je dobré, aby ste sa viac venovali skóre kvality a ako vás to môže pozitívne ovplyvniť.
Obsah článku:
- Čo je skóre kvality?
- Skóre kvality a PPC reklama
- Hodnotenie skóre kvality – Google Ads
- Hodnotenie skóre kvality – Facebook
- Tipy a zhrnutie na záver
Čo je skóre kvality?
Skóre kvality alebo aj skóre relevantnosti sa na jednotlivých sieťach hodnotí rôzne. Vhodne použitý algoritmus skóre kvality vás posúva vo vyhľadávaní vyššie a má rozhodujúcu úlohu pri úspechu vašej PPC kampane. Jednotlivé sociálne siete hodnotia relevanciu rôznych reklám a na základe toho vám ponúkajú čo najužitočnejší obsah.
Teda ak niečo hľadáte cez Google alebo Facebook, šikovný algoritmus vám predloží len to, čo by vás mohlo naozaj zaujímať a je to relevantné vášmu vyhľadávaniu. Najväčšou výhodou je, že vám správne cielená reklama ušetrí peniaze. Reklamy, ktoré majú vyššie skóre relevantnosti, dosahujú nižšie CPC. To znamená, že sa pri totožnej výške rozpočtu vaše reklamy zobrazia užívateľom viackrát, čo pre vás môže znamenať zisk väčšieho počtu konverzií.
Hodnotenie skóre kvality – Google Ads
Každý online špecialista má svoj cieľ – vytvoriť výkonnú a relevantnú reklamu. Pri Google reklamách sa skóre kvality hodnotí v rozmedzí od 1 do 10. Google jednoducho priradí dané číslo každej reklame v Google kampani. Kľúčové slová však musia byť aktívne. Čím je priradené číslo vyššie, tým je kampaň relevantnejšia. Môžete sa spoľahnúť, že vám Google na základe skóre kvality ponúkne len to najlepšie, čo spĺňa požiadavky vášho vyhľadávania.
Je potrebné vedieť, že skóre relevantnosti ovplyvňujú hneď 3 dôležité faktory, a to kvalita zobrazenia reklamy, očakávaná miera preklikov a v neposlednom rade kvalita vstupnej stránky, na ktorú posielate všetkých užívateľov.
Vaša reklama by mala byť zaujímavá a zrozumiteľná už na prvý pohľad. Ak to tak nebude, je možné, že budete mať nízku mieru prekliku, a tak vašu konkurenciu posuniete vyššie. Na základe nízkej miery prekliku Google vyhodnotí, že je reklama pre užívateľov menej zaujímavá a zaberá miesto iným reklamám, ktoré by mohli užívateľom priniesť väčší úžitok. Týmto jednoduchým spôsobom si Google roztriedi reklamy – tie relevantnejšie a zaujímavejšie posunie na vyššie pozície a tie menej atraktívne na nižšie.
Zamerajte sa na to, aby bola vaša vstupná stránka dobre prepracovaná. Pomôžte vašim návštevníkom sa rýchlo a jednoducho orientovať. Ponúknite im presne to, čo hľadajú a Google vám za to udelí vyššie skóre kvality. Dôležitá je prehľadnosť stránky – veľkostne oddelené jednotlivé nadpisy a podnadpisy. Netreba to preháňať s veľkými obrázkami alebo komplikovanou štruktúrou. Ak máte skvelú reklamu, ktorá užívateľa presmeruje na chaoticky usporiadanú cieľovú stránku, kde za pár sekúnd nenájde to, čo hľadal, je veľká pravdepodobnosť, že na nej dlho neostane. Výsledok je jasný – užívatelia budú nespokojní, pretože nenašli to, čo hľadali a v dôsledku vysokej miery odchodov vám Google udelí nízke skóre.
Vaša cieľová stránka by mala byť plná aktuálnych informácií. Dajte si pozor, aby ste na stránke nemali mŕtve odkazy. Váš web musí vyzerať dobre na všetkých veľkostiach obrazovky, či si ho užívatelia budú pozerať cez smartfón, počítač, alebo tablet. Prispôsobte ho tak, aby bol prehľadný aj na menších obrazovkách mobilných telefónov. Ak je vaša reklama zameraná na konkrétny produkt, nemá zmysel užívateľa posielať na domovú stránku, poprípade na nejakú kategóriu. Snažte sa cieliť preklik čo najpresnejšie, čiže najlepšie na daný produkt.
Dbajte aj na bezpečnosť a rýchlosť načítania stránky. Príliš dlhé čakanie môže návštevníka stránky odradiť.
Reklama sa môže zobrazovať na vyšších priečkach aj vtedy, keď máte použité vhodné kľúčové slová. Pri kľúčových slovách, ktoré majú nízke skóre kvality, bude oveľa drahšia cena na klik. Venujte sa tým, ktoré majú vyššie skóre relevantnosti – respektíve tým, ktoré majú ziskovosť. To, že má niektoré kľúčové slovo vysoké skóre, nemusí hneď znamenať, že nebude stratové.
Hodnotenie skóre kvality – Facebook
Skóre kvality reklám na sociálnej sieti Facebook funguje trocha inak ako pri Google. Algoritmus sleduje užívateľov a ich pozitívny či negatívny feedback na zobrazenú reklamu. Na Facebooku sa skóre taktiež hodnotí prostredníctvom bodov od 1 do 10. Najviac relevantná reklama získa najvyšší počet bodov. Facebook hodnotí relevanciu pomocou 3 základných parametrov.
Prvým z parametrov je konverzný pomer, kde sa vaša reklama porovnáva s ďalšími, ktoré majú rovnaké alebo veľmi podobné zacielenie na publikum. Cieľom každej reklamy je dosiahnutie konverzie, či už to je registrácia na stránku, zisk nového fanúšika, alebo v lepšom prípade kúpa služby či produktu. Tu prichádzame k jednoduchej matematike – čím viac konverzií bude mať vaša reklama, tým vyššie bude dosahovať skóre relevantnosti.
Miera prekliku (CTR) môže byť pre vás užitočnou spätnou väzbou, na základe ktorej si viete vyhodnotiť, či bola vaša reklama pre zákazníkov zaujímavá, alebo nie. Výhodou je, že každým jedným kliknutím na danú reklamu užívatelia zvyšujú jej relevantnosť, a tým pádom aj skóre kvality.
Medzi najsilnejšie interakcie zo strany užívateľa jednoznačne patrí zdieľanie, ktoré má vysokú váhu pri hodnotení skóre kvality vašej reklamy. Reklamu do značnej miery ovplyvňujú like alebo komentáre a taktiež prispievajú k zvýšeniu skóre relevantnosti.
Niektoré reklamy majú menší vplyv. Môžeme tam zaradiť tie, ktorých cieľom nie je dosiahnuť určitú konverziu, ale skôr osloviť čo najväčšie publikum.
Pri reklamách na Facebooku nehrajú rolu vyhľadávané kľúčové slová. Facebook sa spolieha najmä na interakcie. Čo teda robiť, aby bola práve vaša reklama medzi tými najlepšími? Vyskúšajte viac alternatív. Skúste si spraviť A/B test, aby ste zistili, ktorý typ reklamy bude mať lepšie skóre relevancie. Na tých úspešnejších uvidíte, čo máte zmeniť alebo vylepšiť a tie menej zaujímavé jednoducho pozastavíte.
Ak sa dostanete do situácie, že vám reklamy nefungujú, vyskúšajte zmeniť cielenie. Možno ste situáciu zle vyhodnotili a na to, aby reklamy fungovali, potrebujú len inú cieľovú skupinu. Zaujímavá, výstižná a dobre cielená reklama má veľký predpoklad na úspech.
Tipy a zhrnutie na záver
Článok poukazuje hneď na niekoľko overených metód, ktoré vašej reklame na sieťach pomôžu zlepšiť skóre relevantnosti. Nebojte sa skúšať nové veci a viac sa venovať algoritmom. Sledujte svoje výsledky, na základe ktorých zistíte, či vašu prácu robíte správne.
Venujte dostatočnú pozornosť príprave obsahu a následne hodnoteniu. Sledujte konkurenciu a porovnajte ich reklamy s vašimi, aby ste vedeli, či sú lákavejšie. Pri Google Ads je dôležité venovať sa použitiu správnych kľúčových slov, aby sa reklama zobrazovala tam, kde má. Počet použitých kľúčových slov sa odvíja od dĺžky obsahu a je dobré ich použiť v nadpisoch alebo podnadpisoch.
Pri Google reklame nezabúdajte na správnosť cieľovej stránky. Kľúčové slovo, ktoré na ňu odkazuje, by malo byť čo najviac relevantné obsahu, ktorý sa na danej stránke nachádza. Ak niečo predávate, nemá zmysel užívateľov odkazovať na hlavnú stránku. Vašu reklamu si otvorili kvôli produktu, ktorý ponúkate, čiže je lepšie ich odkázať priamo na produkt. Rýchlosť načítania a zobrazenie na rôzne veľkých obrazovkách je kľúčom k úspechu. Niektorí si reklamy pozerajú na počítači, niektorí na smartfónoch. Dôležité je, aby ste mali stránku prispôsobenú na všetky zariadenia.
Reklamy na Facebooku fungujú na princípe interakcií. Či už ide o like, komentáre, alebo zdieľania, je dobré ich mať čo najviac. Zvyšuje sa skóre kvality, a tým pádom aj atraktivita pre ďalších potenciálnych čitateľov.
Zdroje:
https://www.marketingppc.cz/google-ads/google-ads-skore-kvality/
https://unbounce.com/ppc/how-landing-pages-impact-quality-score/
https://www.boosters.sk/blog/co-je-skore-kvality-a-relevancie-reklam-a-ako-vam-moze-pomoct/