Reklama na internete sa vyvíja mimoriadne rýchlym tempom a to, čo platilo dnes už zajtra nemusí byť tak účinné. Preto Google ponúka svojim užívateľom v Google Ads odporúčania, ktoré by mohli ich reklamu nakopnúť a zlepšiť.
Reklama na Google stále patrí medzi tie najvýkonnejšie online reklamy, no zároveň treba dodať, že pravidlá a osvedčené postupy, ktoré na tento typ inzerovanej reklamy platia sa mimoriadne rýchlo menia.
Google Ads preto pomáha inzerentom tak, že môžu prijímať odporúčania pre svoje účty, ktoré im pomôžu zefektívniť ich reklamu na internete a zlepšiť tak výsledky ich kampaní.
Odporúčania ohľadom rozpočtu
Prvá skupina odporúčaní od Google, ktorú môžu užívatelia prijať, sa týka najmä otázky rozpočtov, kde sa opierajú najmä o týchto šesť tipov pre cenové ponuky kampaní:
- Ponuky s maximalizáciou klikov
- Ponuky s maximalizáciou konverzií
- Efektívnejšie ponuky cieľového CPA (náklady na akvizíciu)
- Efektívnejšie ponuky cieľového ROAS
- Efektívnejšie ponuky s cieľovou Target impression
- Efektívnejšie ponuky s rozšírenou CPC (cena za kliknutie)
Každá stratégia cenových ponúk má svoje vlastné podmienky, pri ktorých vieme, že budú fungovať efektívnejšie, ak sú tieto podmienky splnené. Vďaka tomu sa môže zvýšiť výkonnosť vašej kampane.
Google uprednostňuje tipy, o ktorých sme písali vyššie, v tomto poradí. Cenová stratégia však záleží od toho, aký produkt, príp. službu chcete pomocou Google Ads inzerovať a aké sú ciele vašej inzercie.
- Roas
- CPA
- Maximalizácia konverzií
- Maximalizácia kliknutí
- Rozšírené CPC
- Cieľový podiel zobrazení
Vďaka týmto odporúčaniam budete vedieť, že vaša stratégia má tú najsofistikovanejšiu stratégiu cenovej ponuky.
Kľúčové slová
Google vydáva odporúčania aj pre prácu s kľúčovými slovami, kde spomína najmä prácu s ďalšími Google search partnermi, pridanie nových kľúčových slov, ktoré súvisia s vašim podnikaním či vytvorenie dynamickej reklamy.
Všetky tieto odporúčania môžu zvýšiť návštevnosť vašej stránky či internetového obchodu.
Reklama
Ďalšou oblasťou, na ktorú sa Google zameriava so svojimi odporúčaniami je samotná reklama na Google, kde odporúča najmä pridávať responzívne reklamy, tvoriť pútavejšie texty alebo mať v jednej reklamnej skupine aspoň dve textové reklamy a jednu responzívnu reklamu.
Čo dodať na záver?
Google pomocou odporúčaní vie zabezpečiť inzerentom lepšiu výkonnosť inzerátov a kampaní v PPC reklame a tiež môže pomôcť ušetriť čas pri spravovaní kampaní. Netreba však zabúdať, že aj automatizované reklamy, na ktoré tieto odporúčania uplatníte je potrebné dôsledne kontrolovať a monitorovať.
Zdroj obrázku:
Jane0606 / Shutterstock.com