Zaujíma vás, čo môžete vylepšiť a zmeniť na vašej stránke, aby sa dostala vyššie vo vyhľadávaní? Kľúčom k dosiahnutiu čo najlepších výsledkov v akomkoľvek marketingovom smere je produkovať kvalitný obsah. Vylepšujte webové stránky pre svojich návštevníkov, ale aj pre samotný Google. Poskytnite svojim čitateľom obsah vysokej kvality.
Nebojte sa aktualizovať, odstraňovať alebo zlučovať obsah, čím vašu stránku posuniete dobrým smerom.
Pri vytváraní množstva obsahu je viac ako pravdepodobné, že mierite k bodu, kde sa zlomok vášho novšieho a už existujúceho obsahu začne prekrývať. Duplicitný obsah je nežiaduci ako pre zákazníka, ktorý sa nebude vedieť orientovať vo vašom obsahu, tak aj pre umiestnenie vašej stránky vo výsledkoch vyhľadávania – SERPe.
V tomto článku sa dočítate ako a prečo je dôležité vytvoriť kvalitný obsah, ktorý zaujme čitateľa a pomôže vašej webovej stránke.
Obsah článku:
- Na čo si dať pozor pri tvorbe vlastného obsahu
- Nástroje na distribúciu obsahu
- Interné prepojenia – prečo sú dôležite?
- Prečo je duplicitný a veľmi podobný obsah nežiaduci?
- Zhrnutie a tipy na záver
Na čo si dať pozor pri tvorbe vlastného obsahu
Existuje hneď niekoľko vecí, ktoré môžete urobiť, aby vaša stránka a článok zabodovali u čitateľov. Jedným z faktorov určujúcim kvalitu stránky je jej obsah. Nezabúdajte, že váš text by mal obsahovať správne a hlavne vyhľadávané slovné spojenia, ktoré nezískate inak ako vykonaním analýzy kľúčových slov. Samotný Google podľa obsahu vyhodnotí, či je text pre čitateľa atraktívny, alebo nie. Dáva pozor na štruktúru, použité kľúčové slová a aj prehľadnosť. Google považuje stránky, ktoré majú malý alebo žiadny obsah za menej atraktívne. Ak sa chcete posunúť vo vyhľadávaní vyššie, musíte Google presvedčiť, že váš obsah odpovedá na otázku, ktorú práve niekto zadal do vyhľadávača. Keď vaša stránka neobsahuje potrebné informácie a má málo kvalitného textu, Google môže vašu prácu vyhodnotiť ako takzvaný “tenký obsah”. To znamená, že je váš text pre čitateľa neatraktívny, neobsahuje dostatok informácií a má malý rozsah. Parameter “tenkého obsahu” má pre Google veľmi malú váhu, a preto ho posúva vo vyhľadávaní nižšie.
Ďalším parametrom, na ktorý si Google rád posvieti, je zhoda obsahu. Duplicitou alebo podobným obsahom sa určite ďaleko nedostanete. Duplicitný obsah ovplyvňuje pozíciu vo vyhľadávaní a má viacero podôb. Môže byť na úrovni blokov (kratších častí textu) alebo celých stránok. Škodlivá je tiež duplicita v oblasti jednej stránky alebo medzi rôznymi webmi. Akonáhle Google zistí, že je váš text duplicitný, nasleduje penalizácia a váš článok sa automaticky posúva vo vyhľadávaní nižšie oproti stránke s unikátnym obsahom. Tvorte jedinečný obsah pre ľudí namiesto kopírovania z iného zdroja. Je prirodzené sledovať konkurenciu a jej prácu, no zamerajte sa na vlastnú tvorbu.
Čitateľa na prvý dojem jednoznačne zaujme výstižný nadpis. Je však dôležité, aby obsahoval aj kľúčové slová z analýzy, čo vás zas posúva vyššie vo vyhľadávaní. Veľmi výhodné je na vami zadané kľúčové slovo priradiť len jednu URL. Tým pádom bude Google vedieť, na čo presne cielite a tiež to, že na zvolené kľúčové slovo máte dostatočne relevantný obsah. Z pohľadu čitateľa je to tiež výhodné – nájde presne to, čo hľadal. V rámci určitej stránky to bude ten najrelevantnejší obsah, ktorý zodpovedá vyhľadávaniu užívateľa.
Používajte takzvané longtail-y. Keď máte napríklad kľúčové slovo “stolička”, nebojte sa ho v nadpise alebo podnadpisoch rozvinúť na “pohodlná stolička” alebo “kvalitná stolička pre každého”. Vyvarujete sa duplicite. Ak píšete užitočný a originálny obsah, ľudia majú oveľa väčší sklon ho čítať a v lepších prípadoch ho aj zdieľať na ich vlastných sociálnych sieťach. Tak sa stanete zaujímavým pre čitateľov a tiež pre Google.
Každý si zamiluje ľahko čitateľný a prehľadný text. Uľahčite čitateľom orientáciu na stránke. Nebojte sa do vášho textu pridať obsah článku vypísaný v bodoch, zvýrazniť dôležité slová alebo oddeliť text v odsekoch s nadpismi. Ak svojmu návštevníkovi poviete v bodoch, čo ho čaká, sám sa rozhodne, či sa chce posunúť v čítaní ďalej. Rozdelenie článku v bodoch môžete vidieť aj vo väčšine našich článkov.
Spôsob, akým robíte štruktúru vášho článku, umožňuje Googlu získať informácie o tom, kde konkrétne sa v texte nachádza ten najcennejší obsah. Pre Google je cenný obsah napríklad nadpis, ktorý obsahuje kľúčové slová, ale tiež slovné spojenia, ktoré máte uvedené v podnadpisoch. Vy vlastne pomáhate vyhľadávačom pochopiť, o čom je váš text a kde ho môžu zaradiť. Dobrá a prehľadná štruktúra taktiež zabezpečí vyhľadávačom rýchlejšie nájsť a následne indexovať obsah. Okrem toho je takáto prehľadná štruktúra aj ľahšie čitateľná a pridáva na dôveryhodnosti textu či samotnej čitateľnosti.
Nástroje na distribúciu obsahu
Ak napíšete kvalitný text, následne sa ho rozhodnete zviditeľniť. Existuje mnoho spôsobov, ako ho podať Googlu, Facebooku alebo iným webovým stránkam. Skvelým nástrojom na distribúciu vášho obsahu môže byť napríklad Strossle. Tento nástroj umiestní váš článok na ľubovoľné stránky, ktoré si viete zvoliť sami. Aj týmto spôsobom môžete pracovať na reputácii vášho textu. Zviditeľniť sa ešte nikdy nebolo ľahšie.
Využitie nástrojov na distribúciu vám umožňuje rýchlejšie zaujať obecenstvo. Ak chcete na začiatok investovať do publikovania a zviditeľniť sa skôr ako by to bolo prirodzenou cestou, distribúcia obsahu pomocou nástrojov je správny výber. Je len na vás, aký distribučný nástroj si zvolíte. Môže to byť Google, Facebook, Instagram alebo mnoho iných populárnych, ale aj menej populárnych webov. Vďaka tomu si váš obsah reálne otestujete na ľuďoch. Reakcie čitateľov vám pomôžu k hodnoteniu kvality vami publikovaného obsahu. Na základe toho zistíte, či to, čo robíte, funguje.
Interné prepojenia – prečo sú dôležite?
Interné odkazy sú veľmi dôležitou súčasťou štruktúry textu. Poskytujú Googlu predstavu o vašom systéme webu, pretože spájajú všetok váš obsah. Ak máte napríklad stránku o jedle, kde je zaujímavý článok o zdravých potravinách, nebojte sa konkrétnu potravinu interne prelinkovať na recept, ktorý sa tiež nachádza na vašom webe. Použitie správnej stratégie pri interných odkazoch môže zvýšiť pozíciu v SERP-e.
- Keď vás zaujíma, ako funguje SEO a čo to vlastne je, na našom blogu nájdete na túto tému skvele spracovaný článok.
Veľmi dobrým príkladom, kde môžete nájsť interné prelinkovanie, je stránka Wikipedia. Ak si na tomto webe dáte do vyhľadávania slovo “Bratislava”, zobrazí sa vám množstvo interných prepojení v rámci stránky. Nájdete tam informácie napríklad o tom, kde sa Bratislava presne nachádza, aké rieky ňou pretekajú alebo významné pamiatky mesta. Wikipedia nadvädzuje a odkazuje čitateľov na súvisiace články, ktoré by ich mohli pravdepodobne zaujímať. Za krátky okamih si na vašom webe viete aj vy vytvoriť úžasnú štruktúru interného prelinkovania.
Prečo je duplicitný a veľmi podobný obsah nežiaduci?
Pre úspech v online prostredí je najdôležitejšie to, aby ste sa zobrazovali v Google vyhľadávaní čo najvyššie. Nebude to tak, pokiaľ bude váš obsah skopírovaný z iného zdroja alebo bude veľmi podobný s iným. Ak máte na vašej stránke viac tém, kde používate rovnaké kľúčové slová, musíte zistiť, ktorý článok má najlepšiu perspektívu v zobrazovaní sa. Keď to tak neurobíte, môže dôjsť ku kanibalizácií kľúčových slov. V online svete je kanibalizácia definovaná ako určitý jav, kde je viac častí webu optimalizovaných na rovnaké alebo podobné kľúčové slová. Čiže ak máte na vašej stránke dve rovnaké témy, ktoré majú menšie rozdiely, môže nastať kanibalizácia. Následne dochádza k vzájomnému prekrývaniu týchto dvoch rôznych URL adries v organickom vyhľadávaní.
Pri podobných článkoch má Google problém zistiť, ktorý z nich je pre vás tým “dôležitejším”, takže budete vlastne súťažiť sami so sebou a so svojím vlastným obsahom. Prečo máte súťažiť sám so sebou, keď môžete o priečku súťažiť s niekým iným? Pri vami vybranom článku je veľmi dôležité si odsledovať potenciálny traffic, ktorý môžete získať. Dôležité je správne optimalizovať obsah na kľúčové slová.
Neváhajte sa vrátiť k starému obsahu. Upraviť starší článok je predsa časovo menej náročné ako napísať nový. Stačí si ho dôkladne prečítať, porozmýšľať, čo by bolo vhodné nahradiť a zmeniť. Dopĺňajte svoj obsah o nové informácie, nechcete predsa, aby Google zobrazoval zastarané články s neaktuálnymi informáciami. Odstránenie zastaraného obsahu alebo jeho pozmenenie je dobrou voľbou. Minimálne lepšou ako ponechanie obsahu v pôvodnom stave. Takto si viete pripraviť nový článok s aktuálnymi informáciami, ktorý je pripravený zaujať vyššie pozície vo vyhľadávaní.
Spájajte obsahy, ktoré majú podobný zámer. Je zbytočné mať niekoľko článkov na jednu tému. Návštevníci zvyknú mať obvykle viac ako jednu otázku na tému, ktorá ich naozaj zaujíma. Na čitateľa pôsobí ucelený obsah so všetkými potrebnými informáciami oveľa lepšie a dôveryhodnejšie. Ucelený obsah môže obsahovať aj jedna URL adresa, na ktorej bude váš obsah dobre pospájaný. Napríklad pri blogových článkoch viete čitateľov interným prelinkovaním rovno odkázať na konkrétny produkt alebo službu.
Robte veci v predstihu – podstatná vec, ktorú je určite potrebné spomenúť. Ľudia každý deň vyhľadávajú, a to v rôznom čase a rôznymi spôsobmi. Držte krok s vašou konkurenciou a nenechávajte si všetko na poslednú chvíľu. Aj vyhľadávaču Google chvíľu trvá, kým aktualizuje obsah.
Zhrnutie a tipy na záver
V tomto článku ste sa mohli dočítať užitočné rady a tipy, ako zabodovať vo svete internetového obsahu. Získať ste mohli krátky a rýchly zoznam poznatkov, ako zlepšiť pozíciu vášho webu v SERP-e. Zamerajte sa na vašu cieľovú skupinu a podávajte jej relevantné informácie. Získaná návštevnosť na vašom webe vám bude generovať konverziu. Vždy myslite strategicky a svoj čas investujte do vytvárania kvalitného obsahu.
1. Učte sa od konkurencie a držte s ňou krok.
2. Nevytvárajte duplicitný obsah.
3. Venujte sa analýze kľúčových slov, vďaka ktorej bude mať váš text to, čo ľudia reálne vyhľadávajú.
4. Vytvárajte originálny obsah.
3. Dajte si záležať na štruktúre obsahu – prehľadnejší obsah pomôže čitateľom a určite aj Googlu pre lepšie zaradenie vašej práce.
4. Publikujte dôveryhodný a pravdivý obsah.
5. Interné prepojenia v rámci celej vašej stránky nesmú chýbať.
6. Snažte sa získavať aj externé prepojenia.
Zdroje:
https://yoast.com/5-seo-quick-wins/
https://yoast.com/site-structure-the-ultimate-guide/
https://yoast.com/optimize-low-quality-page/
https://yoast.com/what-is-thin-content/
https://searchengineland.com/how-content-consolidation-can-help-boost-your-rankings-340443
https://searchengineland.com/3-case-studies-duplicate-content-consolidation-286263
https://ithelps.sk/ako-spravne-vybrat-klucove-slova-pre-ppc-reklamu/